Tykkää meistä täälläf_logo
mekin tykkäämme Sinusta!

Seuraa meitä täälläInsta
mekin seuraamme Sinua!

 

Kaikki uusi ja ihana
sisäpiirikirjeessä!

 

Kuulemme myös
mielellämme
palautetta!

 

Asiakasedut
HiMOtar-kortilla

 

 

Unettomuus

kissa nukkuuKauden alussa studion remontin takia meillä oli todella pitkät päivät. Sellaiset aamusta yöhön klo 1.00 tai 2.00.
Minusta välillä tuntui niin sekavalta ja epätodelliselta, kun lähdin aamulla ja tulin yöllä kotiin. Tiesin, että samassa kämpässä pitää olla minun lisäksi vielä kolme olentoa: mun poika Filip, mun mies Kimmo ja mun kissa Peppi. En nähnyt kunnolla ketään 4 päivään ja yöunet jäivät vähälle. Leenalla oli sama tilanne, vaikka Nastja-mopsi pääsi välillä mukaan.

No, tämän putken lopuksi päätimme käydä Ruoholahden kauppakeskuksessa katsomassa ”jos siellä olisi jotain kivaa studiolle”. Aloitimme sokeripommilla munkkien muodossa Citymarketista ja hissiseikkailun jälkeen (menimme vahingossa Hop Lopiin ensin) pääsimme kalustekauppoihin. Sieltä tarttui mukaan paljon tavaraa: verhot, laatikot, maalit, maljakot, lamput ja yksi hieno alennuksessa oleva pöytä, joka tulisi pukuhuoneeseen. Auto oli parkkeerattu kauemmaksi, joten kävelimme kuin kamelit – kassit niskassa – pitkäääään matkan. Kuvitelkaa meidän kauhu, kun vihdoin pääsimme studion eteen ja mukana oli kaikki paitsi se pöytä…Tätä tekee unettomuus; sinulla on tavallaan edelleen se sama pää ja aivot, mutta kaikki on kuin sumussa. Suomessa unettomuudesta kärsii vajaat 20% aikuisista. Syyt ovat erilaiset flunssasta psyykkisiin ongelmiin asti. Suomessa on olemassa jopa uniliitto, etteivät ihmiset jäisi tämän ongelman kanssa yksin.

Me, jotka tanssimme ja treenaamme miljoonien muiden tehtävien lisäksi, emme saisi unohtaa levon merkitystä. Yöllä keho ja mieli palautuvat. Itse ohjaan välillä todella myöhään tunteja, ja tässä pari vinkkiä, jotka ehkä auttavat muitakin naisia.

1. Jos on syystä tai toisesta pakko hikoilla myöhään, venyttele ehdottomasti ennen nukkumaan menoa. Heti hikitunnin jälkeen venyttely ei rauhoita millään tavalla, mutta kun olet syönyt ja käynyt suihkussa, yksinkertainenkin venyttely paitsi palauttaa lihakset, myös rentouttaa mieltä. Usein juon samalla iltateetä. Sellaista löytyy monesta marketissa ja Life-tyyppisestä kaupasta.

2. Iltaisin yritän välttää facebookissa roikkumista. Siihen hukkuu hurjasti aikaa…

3. En laita päälle kirkkaita valoja.

4. Vältän makeisia. Vaikka suklaata tekee usein mieli – mutta se on usein merkki siitä, etten ole syönyt riittävästi ja energiat ovat vähissä. Tähän hätään auttaa raejuusto banaaneilla tai maustamaton jogurtti hunajalla. Se taitaa olla ainoa hetki, kun taistelen herkkuhimoa vastaan. En voita aina, hehheh.

5. Makuhuoneessa on kiva, kun on viileä, sillä silloin tuntuu mahtavalta kaivautua peiton alle. Luin, että pitää olla myös hyvin pimeätä, mutta itse tykkään, kun katujen valot pikkuisen näkyy.

6. Satuheki :) Lampaiden laskemisen sijaan elän mielessäni omaa satua, hehheh. Ranska, vuosi on 1654, välillä olen kuningatar ja välillä taistelen vallankumouksen puolesta. Jep. Molemmat skenaariot auttavat nukahtamaan. Nukkukaa hyvin, HiMOttaret <3

kissa nukkuu 2