Tykkää meistä täälläf_logo
mekin tykkäämme Sinusta!

Seuraa meitä täälläInsta
mekin seuraamme Sinua!

 

Kaikki uusi ja ihana
sisäpiirikirjeessä!

 

Kuulemme myös
mielellämme
palautetta!

 

Asiakasedut
HiMOtar-kortilla

 

 

suklaa_trioMinun toinen nimi voisi olla Ahmatti 🙂 Niin kuin monet muutkin, syön kun on stressiä, surua, väsymys, naisten päivät, dieetin aloituksen juhlistaminen, dieetin lopettaminen ennakkoajassa, koska on melkein jo yö, koska on aikainen aamu, koska Yes I can, jne. Ahmimisen jälkeen tulee euforiaa, joskus siitä seuraa syyllisyys… Luotan kehoon, tai niin kuin yksi mun ystävistä sanoisi, ”temppeliin”. Ja jos jotain tekee mieli syödä, sitten syödään. Mutta miksi tekee mieli syödä tietyt asiat? Ja voiko jotenkin terveellisemmin napostelemalla auttaa kestämään esim stressiä ja herkutella sitten herkuttelun vuoksi? Otin sen selvittämisen viikonlopun tehtäväksi.

Kiitos Google, useat kirjat ravinnosta ja Personal Trainerin neuvot – tässä mietinnän tulokset:

STRESSI

Tekee mieli: sipsit, nachot, popkorni?
Mitä oikeasti tarvitsen: jotain vahvistamaan hermoja
Ratkaisu: mm pähkinät! Sinkki ja hyvät rasvat vahvistavat ja auttavat jatkamaan.
Välipala: puoliksi leikattu kuivattu luumu, sen sisään saksanpähkinä ja vaikka mascarponejuustoa hieman -> 3-5 palaa ja olo onparempi!

VÄSYMYS

Tekee mieli: jotain makeata suklaasta cappuchinoon, karkit, jäätelö, pulla, kahvi jne ?
Mitä oikeasti tarvitsen: hetken nousun jälkeen tulee aikamoinen romahdus, jos antaudut sokerin ja kofeiinin valtaan. Ja viimeinenkin nestevarasto tyhjenee, sydän hakkaa kovempaa ja sua väsyttää entistä enemmän.
Ratkaisu: nesteytys, pitkäkestoinen energia (ja lepo).
Välipala: 1 l vettä+ruokalusikka kurkumaa, pikkuisen vaahterasiirappia, 2 sitruunan mehua ja ehkä vähän jäitä.

NE PÄIVÄT

Tekee mieli: suklaata, lisää suklaata ja vielä suklaata?
Mitä oikeasti tarvitsen: ota vähän suklaata. Itse olen muuten vaarallinen ihminen.
Ratkaisu: herkuttele maltilla ja valmista oma herkku.
Välipala: omenat murskataan tehosekoittimella, kuumenna hitaasti kattilassa ja levitä pellille. Uunissa 3t aikana matalalla lämmöllä valmistuu aikominen vaahtokarkkityyppinen herkku!

 

Näillä selviydyn itse – toivottavasti sinuakin auttaa!