Tykkää meistä täälläf_logo
mekin tykkäämme Sinusta!

Seuraa meitä täälläInsta
mekin seuraamme Sinua!

 

Kaikki uusi ja ihana
sisäpiirikirjeessä!

 

Kuulemme myös
mielellämme
palautetta!

 

Asiakasedut
HiMOtar-kortilla

 

 

Prinsessa Ruusunen

Prinsessa Ruusunen

Prinsessa RuusunenViime viikolla yhdessä todella hyvässä lehdessä (en kehtaa paljastaa lehden nimeä), oli erittäin hyvä artikkeli. Tutkimuksien mukaan kannattaa ryhtyä kunnon Prinsessa Ruususeksi heti, ja olla sitä ainakin kesään asti.
Ei mahdollisen prinssin takia (minulla ainakin sellainen jo on), vaan ihan oman itsen takia (oman itsen takia on joka tapauksessa aina paras ja ainoa oikea syy mille tahansa tekemiselle).
Eli jos välität omasta terveydestä, haluat elää pidempään kuin keskivertoiset 70-vuotiaat, jos haluat tehdä omaa työtä hyvin, pysyä ihannepainossasi – sinun tulee nukkua aina kun ulkona on pimeä. Kaikki elävät tässä maailmassa seuraavat päivä-yö- rytmiä: kukat avautuvat aurinkoa kohti, pöllöt metsästävät öisin, kukot laulavat aamuisin jne. Ja naisen keho toimii kun kello: yhdet elintärkeät hormonit muodostetaan yöllä, toiset päivällä, yhdet toiminnot kehossa onnistuvat vaan päivänvalossa, toiset vain nukkuessa. Piste. Väkisin eri rytmeillä meno lääkäreiden mukaan aiheuttaa biologisen rytmin häirintää ja seurauksena sairaudet. Eli seuraavan kerran kun taistelet nukkumattia vastaan mieti näistä:

1. Ihminen tarvitsee 7-8 tuntia yöunta. Ja joo, vaikka Napoleon nukkui kuuluisat 5 tuntia, mutta hei, hän kuoli 51-vuotiaana ja oli lihava. Tiedemiehet väittää, että 1 tunnin unenpuutteessa kehossa lisääntyy 3% turhaa rasvaa, 2t=6% jne. Eli jos et nuku riittävästi 3 kk putkeen, tuplaat omat rasvavarastot.

2. Jatkuva unenpuute on stressitila keholle, ja silloin kehossa muodostuu stressihormonia, joka vaikuttaa solujen toimintaan, esim. insuliinin sietokykyyn. Sen takia nykyään diabeteksen ns. ikä nuorentuu koko ajan. Me nuoret ja kauniit emme nuku monestakaan syystä. Diabetes nykyään ei ole herkuttelijan sairaus, vaan uraihmisen sairaus.

3. On tutkittu, että yötyöläiset ovat riskialttiimpia syövälle. Melkein 2 kertaa enemmän. Tämä johtuu melatoniinin toimintahäiriöstä, kun se muodostuu kehossa vain pimeässä ja vain nukkuessa.

4. PMS pahenee todistetusti myös, jos yö-päivä – rytmit ovat sekaisin. Eli sinä tiettynä kuukauden aikana mene nukkumaan aikaisemmin, pääset helpommalla.

5. Pimeä luonnonaika on nukkumisen aikaa – muista karhut. Kun on pidempi yö, sitä enemmän melatoniinia ja sitä vahvempi elimistö. Jo 1 huonosti nukuttu viikko, aiheuttaa ongelmia 700 geenissä, ja suurin osa niistä vastaa nimenomaan immuniteetista. Eli jos tekee mieli olla Ruusunen ja nukkua, nukkua, nukkua – tee se. Ja kun heräät, prinssi onkin siellä. Ja jos ei ole, who cares, pääasia on olla terve, onnellinen, kaunis ja elää pitkään sellaisena. <3:lla, S.